Potrivit unui raport recent citat de Guardian.co.uk., atunci cand te prezinti la angajare, posibilul angajator te verifică in prealabil pe reţelele sociale, ca Facebook, LinkedIn şi Twitter. Patronii sunt interesaţi de profilul psihologic al viitorilor angajaţi, deci cercetează ce mesaje postezi, ce poze încarci, la ce dai “like”.
CV-ul tradiţional este înlocuit treptat de profilul online, care este mult mai divers, dinamic şi expresiv. Este recomandat chiar să-ţi actualizezi CV-ul tipărit cu link-uri către paginile tale web.
Ce informaţii caută angajatorii despre candidaţi pe Internet:
1. Parcurs profesional - 46%
2. Educaţie - 45%
3. Recomandări din partea altora (în special pe LinkedIn) - 33%
4. Hobby-uri, interese - 24%
5. "Like"-uri pe Facebook - 21%
6. Comentarii postate, link-uri - 21%
7. Afilieri la grupuri şi comunităţi online - 21%
8. Poze - 15%
9. Comentarii făcute de prieteni - 10%
sinteză de pe www.realitatea.net