Pagini

3 sfaturi ca să scapi de orele suplimentare


  La firmele private din România orele suplimentare sunt subînţelese, cu efectul neglijării vieţii personale, în timp ce în ţările europene mai occidentale, tendinţa este exact invers: ca angajaţii să petreacă tot mai puţin timp la birou şi chiar să lucreze de acasă, dacă asta îi face mai productivi.
  Şi totuşi este criză iar un număr mai mic de angajaţi trebuie să facă faţă unui număr tot mai mare de sarcini
Iată câteva metode ca să fii mai mult productiv decât ocupat:
  1. Renunţă la multitasking. Studiile au arătat că angajaţii care fac mai multe sarcini în acelaşi timp sunt mai puţin eficienţi decât cei care tratează pe rând fiecare activitate. Închide e-mail-ul în timp ce lucrezi şi roagă-ţi colegii să te deranjeze pe telefon doar dacă este o chestiune urgentă. Dacă vei cronometra cât timp pierzi într-o zi cu mesaje electronice sau telefoane neimportante, vei constata singur că e cazul să faci ceva cu aceste întreruperi inutile. O dată la 4 ore deschide mail-ul, trimite mesajele şi dă telefoanele importante. După aceea întoarce-te la treabă.
  2. Trebuie să te concentrezi pe lucrurile cu adevărat importante şi să le incluzi într-o listă-scurtă. Fixează-ţi un termen limită pentru fiecare sarcină! Ideea este să delimitezi în timp fiecare acţiune şi să te ocupi de ea fără să depăşeşti deadline-ul pe care ţi l-ai impus.
  3. Învaţă să spui NU. Trebuie să ai o discuţie directă cu şeful tău şi să îi spui că prea multe sarcini te fac să stai peste program, ceea ce nu este o soluţie viabilă şi trebuie să găsiţi împreună alt mod de a distribui sarcinile sau rezolva problemele. Fii concret şi precizează toate situaţiile în care ai fost nevoit să stai peste program.
  De asemenea, refuză-i şi pe colegii tăi care încearcă să te implice în activităţi care nu sunt în agenda ta, ori îţi cer să faci lucruri care nu sunt importante.

  Îţi recomand o carte bună despre cum să munceşti mai puţin cu rezultate mai bune: “Săptămâna de lucru de 4 ore” de Timothy Ferris.

  Succes!